Světová ekonomická krize dopadla naplno i na náš milovaný sport. Automobilky propouštějí zaměstnance a přestávají dávat peníze někam, kde to není životně důležité. Mezi "nedůležité" výdaje bohužel začíná patřit i rallysport.
Je to k pláči, ale poslední dny jsou apokalypsou pro rally. Obě japonské automobilky - Suzuki a Subaru oznámily svůj okamžitý konec ve WRC. Největší krize v automobilovém průmyslu je, zdá se, ve Spojených státech - domovině automobilky Ford. Nepřekvapilo by mě, kdyby i tato značka ohlásila svůj konec ve světě vrcholného rallysportu. Vždyť po odstoupení japonských značek zůstal v MS jen Ford a Citröen. Ano, jde o nejúspěšnější značky posledních let, ale jaký je smysl v závodění a poměřování se mezi dvěma výrobci? Nejsem ekonom, ani marketingový expert, ale podle mě žádný!!!
Mistrovství světa ovšem nedoplatilo jen na světovou finanční krizi. Doplatilo i na jednání, respektive nejednání pánů z FIA. Ti již několik let řeší kudy vést marketingovou značku WRC dál. Několik let řeší, ale nic nevyřešili. Teď dali automobilkám rok na stavbu úplně nových, jiných speciálů. Mají být náhradou za drahá WRC…
Vžijte se do situace týmu z MS. Na jedné straně závodit za obrovské náklady v sezoně 2009 s vozem, který nemá budoucnost. S vozem, který když za obrovské peníze nebudu vyvíjet, tak nebudu stačit konkurenci. Na straně druhé pak stavět a testovat za ještě větší peníze vůz nový, postavený na základě rozhodnutí pánů z kanceláří FIA??? Komu by se do tohoto chtělo za normálních podmínek??? A komu by se do tohoto chtělo za stále narůstající světové finanční krize???!!! Snad jen bláznovi.
Jedinou možná trochu lepší zprávou je to, že ani Suzuki, ani Subaru definitivně neřekli, zda budou nebo nebudou stavět speciály S2000+, které mají v MS nahradit od sezony 2010 stávající WRCéčka. Alespoň tady je, i když asi menší než malá, naděje na lepší budoucnost světové rally…
Komerční sdělení