Žádná ze značek však ještě nemá nový speciál WRC hotový. U Fordu se očekává, že pojede s Fiestou RS WRC a Citroën by měl svůj DS3 WRC dokončit v září. Obě automobilky by přitom chtěli nasadit dvě auta v továrních týmech a dvě v zákaznických. Znamená to, že do únorové Švédské Rally by museli stihnout vyrobit minimálně osm vozů.
Obě automobilky sice již intenzivně testují nové vozy, nicméně vše zatím vázne na zbrusu nových motorech o objemu 1,6l s turbem. Je to kvůli tomu, že definitivně jasno ohledně motorizací je poměrně krátko.
„Do první soutěže bychom chtěli mít hotovy dvě zákaznická auta. Nicméně prioritou samozřejmě zůstávají dvě tovární auta. Ano, je na to málo času, ale my jsme schopni postavit nové auto poměrně rychle. Nemáme pochybnosti, stihneme to. Všecko dohromady jde dobře. Už jsme měli motor na testech. Motor samozřejmě stále vyvíjíme. Ještě nejsme blízko finální specifikaci, ale budeme jí mít na konci léta,“ říká šéf BP Abu Dhabi Fordu, Malcolm Wilson.
„Myslím, že maximum, které bychom mohli postavit, jsou čtyři vozy. Máme teď hodně napilno a to není zrovna to, co máme u Citroënu rádi. Normálně máme rádi, když si můžeme vzít určitý čas na testování a na to, abychom se ujistili, že je vše v pořádku. V tomto případě to však není možné. Rád bych si byl jistý tím, že na první závod dovezeme čtyři auta,“ říká šéf Citroënu, Olivier Quesnel.
Komerční sdělení