Říká se, že jezdec se s každým dítětem o pár desetinek vteřiny zpomaluje. Jak je to u spolujezdce - člověka, na jehož přesnosti a schopnosti dokonalé koncentrace záleží neméně? Jak dopadne rozpor mezi otcovskou zodpovědností a velkou mírou rizika, která je ukryta na každém metru rychlostních zkoušek? „ Mám skvělé děti, na které jsem pochopitelně pyšný. A k tomu ještě můžu dělat v životě to, co mě ohromně baví. Dokonce se zdá, že to dělám dobře. Takže pokud i Jenda, Janička a Michaelka jsou nebo budou pyšní na mě – co si jako táta můžu víc přát! To přece za tu trošku rizika stojí,“ komentuje šťastný otec. Takže žádné přidávání brzd do rozpisu náročných zkoušek ve vnitrozemí Sardinie nehrozí? „To víte, že k rozpisu tu a tam řeknu své. Koneckonců jsme v autě dva, čtyři oči vidí víc a i Martin může při zdlouhavých seznamovacích jízdách polevit v koncentraci. Ale moje připomínky vychází spíše ze zkušeností, vliv počtu dětí jsem na sobě zatím nezpozoroval,“ dodává Jan Tománek, stálice na rallyovém nebi. Spolujezdec, který jako jeden z mála Čechů ví, jak chutná chlebíček v továrních týmech, vyzkoušel si Dakar a neztratí se ani za volantem, jak dokázal při nedávném absolvování prestižní rallyové školy.
„Zkušenost za volantem, ať už při některých etapách Dakaru tak v rallyovém autě mi ohromně pomůže pro pochopení toho, jakou informaci a kdy pilot potřebuje od „mitfáry“ dostat. A pochopitelně jsou cenné při tvorbě rozpisu v průběhu seznamovacích jízd.“
Ale co Martin Prokop? Nebude ho vědomí, že má vedle sebe trojnásobného otce, při nadcházející bitvě brzdit? „Právě naopak! Každé mimčo si zaslouží svou vlastní kupu tátových pohárů do pokojíčku, takže teď se do toho musíme kvůli Michaelce pořádně opřít! Navíc teď vlastně máme v průměru každý 1,5 dítěte, takže jako posádka patříme k těm plodnějším a můžu se taky naparovat !,“ usmívá se pilot Czech Ford National Teamu.
Přejeme Martinovi s Jendou mnoho štěstí v další bitvě SWRC. A hlavně Michaelce Tománkové krásný, pestrý a šťastný život !