Sébastien Loeb se nestačil divit. Během druhé rychlostní ho totiž Jari-Matti Latvala doslova deklasoval o propastných 52s a sebral mu tak vedení v soutěži. Mistr světa ale tušil důvody takého tempa Fina. "Určitě museli zvolit měkčí směs pneumatik," předvídal Sébastien.
A jaká tedy byla taktika Fordu? Citroën nasadil pneumatiky s hroty, stejně jako Ford, vlevo vpředu a vpravo vzadu, na zbývající dvě kola obuli u Fordu měkké gumy, u Citroënu tvrdší variantu. "Citroën má tvrdší směs než jsme zvolili my. Jenže ta by s našemi pneumatikami s hroty nefungovala," prozrazuje inženýr Fordu pro pneumatiky, Geogre Black.
Proč ale týmy volí tuto na první pohled velmi "dobrodružnou" taktiku, zůstává pro nezasvěcené otázkou. Na přední nápravě se má pneumatika s hroty postarat o lepší průjezd zatáčkou a kratší brzdnou dráhu. Na zadní nápravě je situace trošku jiná. Kdyby byly obuty pneumatiky bez hrotů, jezdec by se těšil lepší trakci, jenže by také musel počítat s větší přetáčivostí. Proto se montují na každou nápravu.
Potřebnou jistotu tomuto kroku dodal také nováček v továrních barvách Fordu, Petter Solberg. Ten vloni v Německu poprvé nasadil na svůj soukromý Citroën DS3 WRC diagonálně pneumatiky do mokra a přechodné gumy. Tovární týmy ho následovaly. To potvrzuje i Black: "Petter nás dnes opravdu posílil. Petter má zkušenosti. On si byl jistý tím, že to bude fungovat."