Laťka je posazena vysoko. S 207 S2000 se Peugeot trefil do černého. Aby plynule převzal úspěchy 207 model 208, tak již několik měsíců probíhá jeho testování.
"Jeden z hlavních rozdílů mezi S2000 a R5 je skutečnost, že u kategorie R5 máte opravdu jen velmi omezenou možnost homologovat další nové díly. Už není možné přicházet každý rok s evolucí nebo s novým vývojovým stupněm motoru. Auto musí být hned od prvního nasazení konkurenceschopné a proto s homologací počkáme do poslední chvile.
Pokud bychom během testů zjistili, že by bylo nejlepší homologovat auto až k 1. lednu 2014, tak se nebudeme zlobit, když tomu tak bude. Musíme si uvědomit, že po homologování vozu už musíme vystačit s tím, co máme," říká šéf Peugeotu Sport, Bruno Famin. O detailech se ale moc zmiňovat nechtěl.
"Základem závodního motoru je klasický 1,6l Turbo, který si můžete koupit v běžné silniční 208. Pravidla nám umožňují nasadit jiné turbodmychadlo, i to však musí být minimálně ve 2 500 sériových kusech. V této oblasti se hlavní zlepšení může udát především v oblasti těžiště pohonné jednotky. Výzvou pro závodní tým je, aby sériový model motoru velmi dobře pochopil, což není vůbec jednoduché."
Spekuluje se, že převodovku by měla dodávat firma Sadev, na toto téma se však Famin bavit nechtěl: "Neoznámíme jméno žádného dodavatele do doby, než se stane oficiálním partnerem projektu. Je to tak." Peugeot už má za sebou několik testů vozu 208 T16, a tak má k dispozici první data pro srovnání se starou 207 S2000. "Už teď víme, že T16 je rychlejší jak S2000 a to za všech podmínek." K podobnému závěru došel i testovací jezdec konkurenční Fiesty R5, Matthew Wilson, čtěte zde.
"Jsou pro to hned tři důvody. Turbo můžeme napojit 32mm restriktorem. V porovnání s atmosferickým 2,0l moterem 207 je výkon sice obdobný, nicméně točivý moment je výrazně vyšší. Točivý moment je v rally velmi důležitý. Zadruhé, 208 je v porovnání s 207 lepší auto. A zatřetí jsme za tu dobu zapracovali na zavěšení, především co se týče hrubé šotoliny. Zavěšení už v 207 bývalo předností tohoto modelu, ale teď jsme udělali další krok vpřed. Jsem 100% přesvědčený, že 208 T16 bude rychlejší než 207 S2000."
Také u bratrského Citroënu běží přípravy na představení DS3 R5, která by měla z 208 T16 převzít spoustu dílu, na plné obrátky. "Pracujeme společně. V plánu jsou modely R5 obou značek. Citroën přijde o pár měsíců později. Chceme využít spoustu synergických efektů - například u věcí jako je elektronika nebo mechanické komponenty."
I tentokrát uvidíme polotovární týmy importérů, zde Peugeot Team Belux
Jedno se ale nemění - oficiální nasazení továrního Peugeotu Sport nehrozí: "Naše politika zůstává stejná [jako s 207 S2000]. Pokud nějaký importér bude mít v úmyslu program v ERC, tak mu pomůžeme. Ale tovární tým Peugeot Sport na tratích neuvidíme. Nechceme nastupovat proti našim zákazníkům, to by nebylo fair. Proto neplánujeme tovární tým."
O problémy s odbytem auta se Bruno Famin neobává: "208 T16 se těší velkému zájmu. Každý den volají lidé a ptají se, kdy budou moct mít auto a jak si ho mohou objednat. S prodejem začínáme tento měsíc a můžeme si sestavit seznam žadatelů. Homologace je v plánu 1. října, první dodávky by mohly následovat v listopadu. Naši zákazníci by tak měli být na sezonu 2014 připraveni."