"Jsme uprostřed regionu Vosges ve Francii. Tato oblast je známá hlavně kvůli produkci minerální vody. Hned vedle je Alsasko, které je v kruzích rally známé mnohem víc. Je poměrně horko a dusno, ale také zataženo. Paprsky slunce pravidelně protínají mraky. Právě toto místo si vybral Hyundai pro pokračování testování nového i20 WRC.
Tým má v plánu testy až do konce letošního roku. Testy jsou obvykle nudné, jak pro jezdce tak diváky. Stejný vůz jezdí pořád dokola tam a zpět po stejném kousku silnice, tedy něco jako malování pokoje. Tentokrát je to ale jiné, i20 WRC se poprvé ukazuje na veřejnosti přístupných testech.
Tým je veden Michelem Nandanem, bývalým technickým ředitelem Peugeotu, a sídlí v německém Alzenau (nedaleko Frankfurtu nad Mohanem). V týmu bychom našli příslušníky 15 národností. Samotný Hyundai chce ale vytěžit maximum z pověstné německé preciznosti.
Dokonce se dá říci, že to potřebují. Volkswagen měl na přípravu před vstupem (a dominancí) do WRC celý rok a půl. Hyundai má méně než polovinu tohoto času. Volkswagen měl také větší výběr z volných jezdců na trhu. Pro testování zvolili Korejci Juhu Hänninena, Chrise Atkinsona a Bryana Bouffiera. Teprve čas ukáže, zda-li některý z těchto pilotů, pokud vůbec nějaký, zůstane i pro první sezonu týmu ve WRC.
Za současných technických pravidel, která platí, Hyundai nemůže udělat moc věcí jinak, než udělaly ostatní značky. Značka si ze svého portfolia vybrala úhledné a dobře zpracované auto. Volba modelu i20 však nebyla překvapivá. Zatím se spekuluje, že než i20 WRC opravdu vyjede na tratě rychlostních zkoušek, dočká se výrazných designových úprav, ale to jsou jen spekulace.
Moudře se nikdo z týmu nepouští do žádných dohadů ohledně budoucího roku. Upřímně, pro Hyundai bude těžké v roce 2014 bojovat se zavedenými týmy jako je Volkswagen, Citroën nebo M-Sport/Ford. Pokud by to zvládli, zbývající tři týmy by asi dělaly něco špatně. Ale za normálních okolností by Hyundai neměl moc zaostávat. Navíc, naštěstí pro sport, stále jsou jezdci, kteří dokáží zajet parádně i s ne naprosto konkurenceschopným vozem.
V prvním roce se chtějí hlavně učit, bude to o ladění týmu a jeho práci. Před inženýry Hyundaie je dlouhá cesta - motor, podvozek, nastavení nebo aerodynamika, to vše musí být ještě otestováno. Zároveň je však na týmu, aby postavil dostatečně spolehlivý vůz, který bude dojíždět do cíle. Do startu Rally Monte Carlo zbývá pět měsíců, všechna základní práce je už hotova, teď se musí hoši v Alzenau soustředit na detaily.
A právě v nich spočívá úspěch nebo neúspěch projektu. Posledních 10 % práce na novém voze bývá klíčových a velmi obtížných. Při pozorování i20 WRC na asfaltu, na povrchu, který je vždy nejvíce relevantní u nového auta, není vidět žádný zásadní nedostatek. Je to dobré auto bez vidělných slabích míst, to je bez debaty. Jenže otázkou je, stačí v těchto dnech mít dobré auto?"