O logistice týmu Volkswagen nejen mezi evropskými soutěžemi

iM2, 3. září 2013, 20:33 Google+

Přečtěte si zajímavý článek o tom, jak kolem světa cestují auta, náhradní díly a celý tým se vším potřebným vybavením. Zvláště zámořské soutěže pro týmy představují výzvu. Před pro Evropany nejvzdálenější soutěží roku, Australskou Rally, se německý rallye-magazin.de podíval do logistického zákulisí týmu Volkswagen Motorsport.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Tovární tým Volkswagenu po evropských závodech přepravuje sedm plně naložených kamionů, které odvezou týmové vybavení včetně tří VW Polo R WRC, náhradních dílů a veškerého nářadí. Na zámořské závody se posílá 79 tun vybavení po moři a dalších 18 tun letadlem. Za celou logistikou týmu stojí promyšlená organizace. Během jedenáct měsíců trvající sezony se tak využívá dopravy po moři, po souši i vzduchem. 

Tým kolem Lutze Meyera, který je zodpovědný za logistiku závodního týmu, se stará o přepravu všeho, co je pro závody důležité, od tří závodnich Pol přes náhradní díly, materiál až po čistící prostředky. Nesmíme zapomínat také třeba na stojany pro gumy a 140 tyčí, ze kterých se postaví týmové stany, kanceláře pro týmové vedení a kompletní vybavení pro tým špionů kolem trojnásobného německého mistra, Dietera Deppinga, čítající také čtyři Golfy R. 

Pro tři zámořské závody (Mexiko, Argentina a Austrálie) příprava samozřejmě vypadá trošku jinak. Už na konci loňského roku Meyer zaknihoval takovou okružní jízdu z německého Bremerhavenu přes Léon, Villa Carlos Paz, Coffs Harbour a zpět do Evropy. V sedmi mořských kontejnerech je takřka vše, co se v rámci Evropy vozí v již zmiňovaných sedmi kamionech.

Tým tedy asi polovinu svého vybavení nevidí dlouhé měsíce, když jsou kontejnery na cestě do Mexika, pak do Argentiny a nakonec do Austrálie. Hmotnost sedmi prázdných kontejnerů je 48 tun, když pak tyto 40 stopé High-Cube contejnery naplníte veškerým potřebným vybavením, náhradními díly, tréninkovými auty, servisními stany, motorhomem pro vedení týmu a dalšími věcmi, tak váží 79 tun. 

Pouze tři Pola a několik málo vybraných dílů se na zámořské závody dopravuje letecky za účelem zkrácení času, který by tyto věci musely strávit mimo tým. Letadlem pak letí dalších 18 tun nákladu. 

Veškeré plánování logistiky závodního týmu se samozřejmě řídí kalendářem závodů. Od lednové Rally Monte Carlo až po listopadovou Wales Rally GB je mezi soutěžemi maximální pauza tři týdny. Po většině soutěží se celé vybavení vrací do týmové centrály v německém Hannoveru a zde se o něco později vše zase nakládá a pro další rally. Plánování logistiky si tak neodpočine ani po soutěži ve Walesu.

Čtyři až šest dní před startem soutěže se potká šestičlenný transportní tým v servisním parku a začne se stavbou servisního zázemí. Jakmile jsou servisní prostory pro tři Pola R WRC plně dokončené, tak se tito členové týmu stahují trochu do ústraní a přenechají prostor týmovým mechanikům a inženýrům.

Volkswagen vyhodnotil situaci tak, že tři vozy jsou nejideálnějším stavem i vzhledem k maximálně efektivnímu využití času na opravy během soutěží. Šest logistických expertů se mezitím stará o management gum a údržbu vybavení a po konci rally jsou ihned připraveni k rozebrání servisního zázemí. Při evropských závodech často vyražejí první kamiony směr centrála v Hannoveru už několik hodin po konci soutěže. 

Vytisknout

Diskuze: O logistice týmu Volkswagen nejen mezi evropskými soutěžemi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Ogier, Sebastien

Ogier: Nesmíme ztratit DNA rally

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud