Ačkoliv nové auto bude zvenčí samozřejmě vypadat stejně jako aktuální verze Fiesty, tak pod povrchem by se prý mělo jednat z 80 % o nové auto. Inženýři týmu zlepšili 1,6l motor auta a v oblasti motoru udělali další změny, došlo ke změně pozice chladiče, další upravy byly provedeny také na mezichladiči, převodovce, elektronice, elektroinstalaci a diferenciálech.
"Je to pravděpodobně jedna z největších změn, které jsme kdy udělali na nějaké autě, které jsme v naší historii začínající Focusem měli. V době, kdy budeme v Cumbrii provádět příští týden poslední test, bude mít auto na svém kontě už kolem 5 000 km. To je více testovacích kilometrů, než jsme udělali, když jsme představovali kompletně nové auto jako třeba Focuse, Fiestu nebo Super 2000, a vzali je pak na první rally," říká Malcolm Wilson, majitel M-Sportu, pro 'wrc.com'.
Od Portugalska se můžeme těšit na lepší Fiesty...
(foto: M-Sport/McKlein)
Jezdci M-Sportu, Ott Tänak a Elfyn Evans, odjeli v uplynulých měsících velkou porci testovací kilometráže. Účel byl jediný - zajištění maximálního souladu mezi nimi a vozem v době prvního ostrého startu (21. - 24. května).
"Ott a Elfyn spolu opravdu dobře spolupracovali a myslím, že je důležité, že naši dva hlavní kluci jsou spokojení. Oba se účastnili všech testů a oba si navzájem poskytovali zpětnou vazbu. Snad nám to pomůže přijít s co možná nejlepším nastavením, které se bude dát získat."
...ačkoliv zvláště Robert Kubica letos několikrát dokázal, že ani aktuální generace ještě na odpis není
Když zvážíme množství práce, které bylo k přestavbě Fiesty třeba, tak M-Sport má od speciálu odpovídající očekávání. Wilson věří, že nové auto přinese velké zlepšení. Wilson říká: "Se dvěma mladíky musíme být realisti. Ale cítím, že ve druhé polovině roku - s kombinací nového auta a zlepšení úrovně zkušeností Otta a Elfyna - můžeme bojovat o podia. To by pro nás byl dobrý výsledek."