Už v Mexiku se objevil problém s nedostatečným výkonem. Na vysoko položených zkouškách kolem Leonu kritizoval Mads Ostberg nedostečný výkon pohonné jednotky. Mezi soutěžemi v Mexiku a Argentině inženýři M-Sportu stačili 'pouze' upravit mapu motoru. Jenže kvůli pravidlům museli jet nakonec i v Argentině se stejným motorem. Výměnu mezi zámořskými soutěžemi pravidla neumožňují.
Oba jezdci si tedy i teď museli vystačit s nižším výkonem motoru. Ostberg ale moc velkou šanci na dobrý výsledek neočekával už před startem soutěže, protože první dva dny jel jako druhý na trati. Zatímco Ogier se s tímto handicapem dokázal relativně dobře popasovat, Ostberg zůstal v Argentině za očekáváním a skončil na pátém místě s takřka pěti minutami ztráty na vítěze.
"Už tu jsem dost dlouho na to, abych věděl, kdy jedu dobře a kdy špatně. A myslím si, že jsem tento víkend nebyl špatný. Samozřejmě, že jsme doufali ve víc a máme teď před sebou hodně práce, abychom zjistili, proč časy neseděly," řekl Mads Ostberg.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, který musel po operaci kotníku sledovat soutěž pouze na dálku z britské Cumbrie pečlivě studoval všechna data a jeho názor je následující: "Víme, čeho je Mads schopen a když se podívám na časy Otta Tänaka, víme to také o autě. Mads jel slušně, ale časy neseděly. Musíme teď tedy rozpoznat problém a najít pro Portugalsko nějaké řešení."