Obvykle se po soutěži od vítěze nedozvídáme žádné "peprné" zprávy. Většinou se jezdec a tým radují z výsledku. Ve Španělsku to ale bylo jinak a Kris Meeke situaci využil, aby se otevřeně vyjádřil na adresu týmu: "Když je jezdec v půlce sezony vyměněn a nikdo neví, co se bude dít, tak to má vliv na morálku a přístup," začal Severní Ir pro radio WRC.
Kris ve Španělsku vyjel téměř polovinu ze svých letošních 60 bodů: "Chci jednoduše stabilitu a cítit důvěru. Je před námi ještě práce, ale nejdůležitější je sebedůvěra. Když máte důvěru v auto, pak se to týmu vyplácí. Zde vše začíná." Meeke zhodnotil také své chyby, které letos udělal: "Za chyby jsem byl vždy odpovědný jenom já.
Některé chyby ale pramenily také z vozu. Když jedete rychlostní zkoušku, pak potřebujete auto, které bude dělat přesně to, co chcete. Auto si nesmí diktovat, co se bude dít," vypráví 38 letý jezdec. Zde je u Citroënu C3 WRC opravdu znatelný rozdíl mezi šotolinou a asfaltem.
"Každý, kdo s C3 WRC jel na šotolině, tak řekl, že během jízdy neměl pocit jistoty." Na asfaltu je ale situace jiná: "Na zpevněném povrchu je to něco speciálního jet s C3 WRC," pochválil auto Meeke na tiskové konferenci. "Tímto výsledkem se ale přes noc nic nezmění. Věděli jsme, že nám rally ve Španělsku bude sedět. Tratě v prvním dnu se docela podobaly Mexiku a tam auto fungovalo," líčí jezdec.
Podíl nového technického ředitele, Christopha Besse, však nechce přeceňovat. Podle něj je to "dobrý typ, který přinese mezi inženýry klid a jistotu. Christoph je u nás naplno teprve dva nebo tři měsíce. Ještě neměl moc času něco změnit."
U C3 WRC ale nejde jenom o jednu nutnou změnu: "Auto nemá žádný fundamentální problém. Je třeba nalézt sebedůvěru na šotolině. Tam také potřebujeme rozšířit funkční okno," zakončil Meeke. To jsou tedy poměrně neobvyklá slova na někoho, kdo vyhrál soutěž.