V polovině května odstartoval seriál jednodenních závodů ve Slušovicích populární Kopnou. Na startu se sešlo 116 posádek z šesti zemí. Mezi nimi i tři zástupci K.I.T.Racing týmu. Tentokráte začneme přehled v kategorii RSS. Ta je určena hlavně vozidlům s jednou poháněnou nápravou a „kiťáci“ vyslali do boje dvě posádky startující s vozy Peugeot 208 R2. Vynikající závod se povedl Lumíru Firlovi, kterého na valašských kotárech navigoval Michal Večerka. Posádce vše klapalo, padla správná volba pneumatik, a tak i s notnou dávkou štěstí zajela skvělý výsledek. Už v polovině sprintu to vypadalo pro kluky velmi dobře, ale Lumír s Michalem mají patrně rádi divoké zápletky. Nejprve přišel trest za trefený retardér a o zkoušku dál musela posádka couvat. Jenže závod končí až na rampě a sem přijeli Firla s Večerkou jako vítězi RSS. K tomuto triumfu patří pochopitelně i vítězství ve třídě 6 a 21. příčka v absolutní klasifikaci. „Pro mne byla pauza mezi závody hodně dlouhá, neboť více než rok jsem neseděl v soutěžním autě. Naposledy to bylo při Valašce 2020. Proto jsem si chtěl osvěžit jezdecké návyky na shakedownu, který se ovšem odjel za sucha. Tento malý test nám byl tedy k ničemu, neboť na úvod sobotního závodu začalo pršet. O Kopné se traduje, že to je nejtěžší sprint a nepříznivé počasí tento fakt ještě umocňovalo. Na startu se sešla mezi dvoukolkami skvělá konkurence a já měl ze soupeřů i počasí lehký respekt. Přece jen pauza nezávodění byla znát. Vsadili jsme ale na dobré gumy a po celou soutěž auto fungovalo skvěle. Před poslední rundou erzet jsme vedli dvoukolky s náskokem 6,3 vteřiny před Michalem Srbem a já v hlavě kalkuloval, že pokud pojedeme stejné tempo, tak nás Michal nepředstihne. Ale hned na následující zkoušce jsem drcnul do retardéru a nafasoval pentli třiceti vteřin. Taková ztráta na sprintu, navíc v jeho závěru, nejde stáhnout. Byl jsem naštvaný a na klidu mi nepřidal ani populární vracák na Kopné. Při prvním průjezdu tímto místem jsem klasicky zatáhl za ručku, ale v druhém kole, jak jsem byl rozhozený z trefeného retardéru, jsem chtěl vracák vykroužit, ale nějak mi zavazel plot, takže došlo na couvání a já lehce ztratil. S vidinou super výsledku jsem se loučil. V průběhu zkoušky jsem ale začal cítit pach spálené gumy a v cíli zkoušky jsme Michala Srba téměř dojeli. V tu chvíli mi bylo jasné, že půlminutové manko je smazané. Měli jsme štěstí, ale to k rally prostě patří. S takovým výsledkem jsme rozhodně nepočítali. Musím poděkovat všem obchodním partnerům, že mi umožnili startovat ve Slušovicích. Výhra je pro ně velkou odměnou. Obrovský dík patří i celému týmu K.I.T.Racing za skvělou přípravu auta, servis a veškerou péči, kterou mi během závodu věnoval,“ podělil se o dojmy v cíli šťastný Firla. Ve stejné třídě startoval i slovenský mladík Filip Šipoš, jenž slyšel diktát z úst Tomáše Šmída. Slovensko-česká posádka startovala v kategorii Pohár pořadatele, kam spadají zahraniční jezdci a tady obsadila sedmou příčku. Pro Filipa je ale důležité sbírat zkušenosti a na Kopné díky podmínkám, jaké panovaly, jich posbíral požehnaně. V absolutní klasifikaci pak obsadili Šipoš se Šmídem 36. místo.
K.I.T.Racing měl zastoupení také v kategorii historik ve Vlastimilu Neumannovi a Martinu Hlavatém. Složení posádky se za poslední roky nezměnilo a nezměnil se ani vůz – Ford Escort RS Cosworth. Co se ale změnilo, byly válečné barvy, kdy modrobílou ex-tovární, nahradila kombinace červené a bílé. Domácí soutěž se pro Neumanna odvíjela slibně, i když… Samotnou soutěž odstartovali historici a ti měli největší problém trefit správnou volbu pneumatik. Ani Vlastíkovi se to moc nepovedlo, ale s deštěm se na slickách pral statečně. Ale ani pět nejrychlejších časů nedovedlo posádku k vítězství. Na 6. RZ praskla poloosa a bylo po nadějích. „Závod jsme začali na slickách, což byla pochopitelně špatná volba. V servisu jsme věděli, že má přijít déšť, ale nevěděli jsme, jak moc velký a risk nám nevyšel. Na druhou stranu jsme si otestovali, že i na slicku se dá za deště jet. Líbily se mi zkoušky Kopná a Březová, kde jsme se krásně svezli. I Kameňák by byl fajn, jen na posledním úseku zkoušky tekly proudy vody a já tam začínal mít obavy. Jinak mám z letošního závodu super pocity. To, že jsme nevyhráli, prostě k rally patří. My jezdíme staré auto a i tady mají jednotlivé díly svou životnost. Snažíme se používat originální náhradní díly, do kterých ale občas nevidíš. Přesto nás závodění s historiky moc baví. Tým fungoval perfektně, Lumír zajel výborný výsledek a Filip musí hlavně sbírat zkušenosti a najet co nejvíce kilometrů. Musím ale smeknout klobouk před výkonem Petra Němce, neboť i přes svůj hendikep ukázal opravdu velký sport a zaslouženě vyhrál historiky,“ přidal postřehy ze závodu Vlastimil Neumann.