Švédsko a Chorvatsko jsou naprosto rozdílné země, jak z pohledu polohy na mapě, tak i charakterem tratí rychlostních zkoušek. Na severu je typický sníh a led, na Balkáně klasický asfalt. Filip Kohn se svým týmem má letošní sezónu velmi zajímavě rozvrženou… Před Švédskou rally měla posloužit jako test rakouská Jänner rally a podobný plán zafungoval i před chorvatskou soutěží. Na přelomu března a dubna, krátce po svých dvacátých narozeninách, vyrazil Filip společně s Tomášem Střeskou na 2. Quattro River Rally Karlovac 2023. První chorvatskou rally, jejíž výsledky se započítávaly i do hodnocení Alpe Adria Cupu. Dalo by se říct, že jde Filip „ve stopách“ svého mentora Honzy Černého, neboť při prvním ročníku této soutěže obsadil Černý společně Petrem Jindrou juniorem absolutně druhé místo. Letos se na Rally Karlovac sešlo 62 posádek z 13 zemí a v časovém harmonogramu bylo 12 rychlostních zkoušek se 105 ostrými kilometry.
„Pro nás byl start na Rally Karlovac velmi důležitý. Jednak jsem měl ideální možnost poznat charakter místních erzet, které zčásti vedou i po trati světové soutěže, ale hlavně to byl skvělý test. Vyzkoušeli jsme si různá nastavení vozu a i počasí nám umožnilo vyzkoušet různé druhy pneumatik. Měli jsme ideální možnost porovnání s předními jezdci jako například Gryazin nebo Greensmith, kteří jeli celou soutěž doslova na krev. Své vlastní výsledky jsem moc nesledoval, hlavně jsem se zaměřil na nastavení a dojmy z jízdy. Přesto jsem s výsledkem velice spokojený, i když vždy to může být ještě lepší. Já věřím, že nám tento start hodně pomůže v druhé polovině dubna, kdy se jede soutěž mistrovství světa. Již nyní se těším na tento start i na podporu českých fanoušků, kteří do Chorvatska vyrazí,“ vrátil se k testovací soutěži dvacetiletý jezdec. Filip Kohn s Tomášem Střeskou dokončili Rally Karlovac na 7. místě absolutní klasifikace a byli nejlepší posádkou s vozem Rally3.
Croatia rally 2023 má ve svém harmonogramu 20 rychlostních zkoušek rozdělených do tří etap. Zajímavostí jistě je, že po všechny tři dny budou posádky vyrážet na erzety za brzkého ranního kuropění. Suma sumárum to dělá 301,26 ostrých kilometrů a s přejezdy se jezdci dostanou na úctyhodných 1650 km. Filip s Tomášem povezou na dveřích Fordu Fiesta Rally 3 startovní číslo 51 a ve třídě WRC3 budou mít kluci sedm soupeřů. Držme Filipovi, ale i Eriku Caisovi palce.