Ondřej s Petrem si premiéru na bohemce odbyli teprve před rokem, tehdy ale dokázali hned napoprvé v rámci třídy 6 zvítězit. Motivace do letošního ročníku jim ani po přestupu do vyšší kategorie nechyběla a hned první rychlostní zkouška to potvrdila – zajeli na desetinu sekundy shodný čas s ostříleným matadorem třídy 5 Egonem Smékalem. Jenže hned na další vložce přišel pomalý defekt a dlouhá výměna kola přímo na vložce sebrala kroměřížskému tandemu naději na třetí vítězství v „pětkách“ v řadě. I přes manko několika minut se ale Ondřej s Petrem nevzdali a po zbytek soutěže dokázali zajet řadu nejrychlejších časů mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. „O výsledek jsme bohužel přišli hned zkraje, ale nic jsme nevzdali a snažili se jet i v dalším pokračování rally co nejrychleji. Škoda zrušeného druhého průjezdu RZ Lobeč v neděli, zkouška to byla svižná, ale ne vyloženě nebezpečná, docela nám sedla. Poučení z Hustopečí jsme tentokrát jeli naplno až do konce a vyhráli alespoň nedělní klasifikaci dvoukolek, takže nějaké body přece jen máme. Hlavní je pro mě ale zjištění, že jsme konečně přišli dé-es trojce na chuť do té míry, že dokážeme jet stabilně s těmi nejrychlejšími konkurenty ve třídě,“ řekl v po dojetí rally Ondřej Bisaha.
Rally Bohemia, RZ Staroměstská 2, foto: Jan Dušek
Marcel Svačina v Mladé Boleslavi startoval také doposud jen jednou, a to v roce 2011. Tehdy jeho snažení zhatila prasklá poloosa. A jako by prokletí technickými problémy pokračovalo i tentokrát. Marcel s Petrem se zpočátku drželi v první pětce konkurencí nabité třídy 6, jenže v druhé sekci sobotní etapy odešlo servořízení, čímž začalo martýrium, které dalo celému týmu v následujících hodinách pořádně zabrat. „Na druhém Sychrově odešel posilovač řízení a málem nám při tom shořelo auto. Nakonec jsme se rozhodli sobotu dojet bez něj. Bylo to docela šílené, ale i přesto jsme se udrželi na pátém místě ve třídě. Protože jsme ale neměli potřebný náhradní díl s sebou, vyrazili v noci mechanici do Zlína, kde trubku vyndali z druhého auta, aby ji po 800 km dlouhém výletu mohli v ranním servisu namontovat do toho našeho,“ vypráví Marcel o obětavém výkonu mechaniků. S opraveným vozem začal Marcel okamžitě zajíždět přední časy ve třídě a postupně si vybudoval šanci na průnik mezi nejlepší tři posádky ve třídě 6. „Spousta lidí toho pro mě na bohemce tolik udělala a já to pokazil na poslední vložce. Bohužel jsem v jednom místě udělal chybu a ohnul zadní nápravu. Na třetí místo nám chybělo 1,3 sekundy, všichni bychom si to zasloužili, nakonec jsme skončili pátí. Každopádně, i když to výsledkově nedopadlo nejlíp, musím poděkovat za neskutečný výkon mechanikům celého týmu – Erikovi, Martinovi, Houbovi, Kubovi a Ondrovi. Bez jejich pomoci bychom cíl rozhodně neviděli.“
Rally Bohemia, RZ Staroměstská 2, foto: Jan Dušek
I přes všechny peripetie se posádky CERS performance v rámci seriálu MČR drží na předních příčkách svých objemových tříd. Ondřej Bisaha s Petrem Pížou i Marcel Svačina s Petrem Těšínským jsou shodně druzí v průběžném hodnocení tříd 5 a 6, Ondřej s Petrem mají navíc dobře nakročeno i v celkové klasifikaci třídy 2WD, kde jsou zatím třetí. Mistrovství České republiky v rally si nyní dá až do konce srpna pauzu, po které přijde jeho vrchol – zlínská Barum Czech Rally Zlín zařazená do mistrovství Evropy. Mezitím se ale konečně pořádně rozběhne seriál jednodenních rally, tzv. Rallysprint Série určená vypsaná pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Jako první přijde na řadu podnik ve Vyškově a stáj CERS performance by v něm měla mít až pětinásobné zastoupení. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!