Obhájci loňského celoročního zlata v Poháru 2+ měli na poctivou přípravu dostatek času a absenci na Bohemii využili k instalaci nové evoluce motoru. To jejich fiestu zase o kousek zrychlilo a rozpaky nad fungováním vozu v Hustopečích se zdály být zapomenuty. Dobré náladě přispělo i prestižní startovní číslo 2, kterým pačejovští pořadatelé ocenili letošní formu Martina a Jindřišky. Stačil však jeden zapomenutý kus skály na čtvrtečním testu a všichni členové Kowax Racing teamu měli rázem úplně jiné starosti. Nechme na tuto událost zavzpomínat přímo Martina Vlčka: „Čtvrteční test, který jsme měli domluvený poblíž Pačejova, probíhal bez potíží a „proklikali“ jsme se k dokonalému nastavení na tamní úzké a technické tratě. Problém nastal v samotném závěru. Vyjel jsem na břeh mimo silnici, kde bylo ve vysoké trávě ukryto pár kamenů, respektive skála, která nehodlala naší „Fordici“ uhnout. Když jsem vystoupil z auta, bylo jasné, že závody, které ještě nezačaly, už skončily. Chybělo kolo, chladiče, tlumič, ramena zavěšení a spoustu dalších věcí, které byly v okolí sta metrů,“ vzpomíná Martin.
V době, kdy se sociálními sítěmi již šířila fotografie vozu krátce po kontaktu se skálou, se v improvizované centrále Kowax Racing teamu začínaly sčítat škody. Připomeňme, že do slavnostního startu na náměstí v Horažďovicích v té době zbývalo méně než 24 hodin. „Mechanici se krátce po kolizi seběhli na místě a šéf mechanik Honza s klidem prohlásil "je to dost, ale to dáme". Během pěti minut, přímo na trati, se kluci vrhli na auto a začali rozebírat, sepisovat, objednávat - telefony nezůstaly ani chvíli potichu a bylo jasné, že začal boj s časem. Přicházející tma nehrála roli, zásadní byly hodiny, které zbývaly do technických přejímek a slavnostního startu. Pomyšlení, že bychom rádi absolvovali shakedown, jsme neměli odvahu ani vyslovit. Místní rallyový nadšenec nám poskytl svou dílnu a kluci mohli v provizorních podmínkách začít rovnat nosníky a opravovat opravitelné. Když jsme ráno před tréninkem potkali kluky na hotelové snídani, bylo od pohledu jasné, že spánek nestihli, a ke všemu museli pokračovat s opravou i v pátek. V průběhu tréninku jsme s Jindřiškou dostávali informace, jak se „Fordici“ daří a dokonce svitla naděje na shake,“ vrátil se do pátečního dopoledne „Vlčák“. Během dalších několika hodin se z naděje stala realita. A aby těch překvapení nebylo málo, Martinovi s Jindřiškou stačily čtyři průjezdy k zajetí času, na který nikdo z jejich soupeřů nestačil.
Vítězství na shakedownu sice bylo potěšující, vzhledem k vymykajícímu se charakteru testovací zkoušky oproti klasickým „erzetám“ však o šancích v soutěži neříkalo vůbec nic. Představu o reálných nadějích Martina, Jindřišky a jejich opravené fiesty měla dát až úvodní rychlostní zkouška, kterou dokončili jako čtvrtí. Právě čtvrté a třetí časy se na jejich kontě objevovaly nejčastěji. Medailové ambice bohužel reprezentantům Kowax Racing teamu pokazilo ťuknutí do kontejneru na druhém testu, které kromě časové ztráty znamenalo i poškození spojovací tyče řízení. „Vlčák“ ale bral tuto událost s nadhledem. Možná i proto, že si v posledních letech zvykl z Pačejova odvážet bramborové medaile (letos již potřetí v řadě), vzal výsledek s pokorou a velice si vážil faktu, že díky úsilí celého týmu vůbec nastoupil na start. „To, jak jsme bojovali na tratích rychlostních zkoušek, není v tuto chvíli zásadní, protože bych rád touto formou poděkoval celému týmu za oběť a bezmezné nasazení, které předvádějí při všech závodech. Až když se problém ukáže, je vidět, jak dokáže být tým silný a oddaný. Chlapci, velice děkuji!“ Slova uznání přidala i Jindřiška, která nezapomněla pochválit jako obvykle výborné pačejovské pořadatele: „Pačejov byl jako každý rok hodně těžký. Jsou zde neuvěřitelně rychlé a zároveň technické úseky, na kterých si žádná z posádek rozhodně neodpočine. I atmosféra je zde vždy hodně přátelská a pohodová, takže se sem moc ráda vracím.“
Dodejme, že body za čtvrté místo z Invelt Rally Pačejov zaručují Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou průběžné druhé místo v tabulce Poháru 2+. Ještě předtím, než se vydají vstříc rozhodujícímu souboji o vítězství v tomto seriálu, je čeká start na domácí Barum Czech Rally Zlín (24. – 26. srpna), kde budou chtít v silné evropské konkurenci využít předností nového motoru. „Jede to úplně jinak. Místa, kde jsem musel mít čtverku v omezovači, tam je teď pětka. Učím se s tím zacházet,“ sdělil nám na adresu technických vylepšení „Vlčák“. Pomůže mu nový agregát po roční pauze opět do první desítky? Nezbývá než se o posledním srpnovém víkendu vydat do Zlína a přesvědčit se o tom na vlastní oči.