Čtyřicátý devátý ročník Barum Czech Rally Zlín přilákal na start celkem 127 posádek z 23 zemí. O kvalitě zlínské soutěže svědčí i fakt, že hned 34 jezdců využilo techniku té nejvyšší kvality, tedy vozy specifikace R5. A právě do této skupiny patřila i posádka se startovním číslem 61 Ondřej Bisaha – Petr Těšínský hájící barvy české reprezentace ACCR Czech Rally Teamu. Vůz Hyundai i20 R5 NG se mohl představit na populární Barumce díky týmu Hyundai Lenner Sport a pod záštitou automobilové značky Hyundai Motor Czech. „Do Barum rally vstupujeme se zcela novým vozem. Z tohoto důvodu si neklademe žádné vysoké cíle v podobě umístění. Hyundai projde těžkou zátěží. Závod pro nás bude jeden velký test, ve kterém získaná data, zkoušení různých nastavení, samotná práce s vozem a dokončení soutěže pro nás mají prioritu. Přesto pojedeme tak, ať tomuto opravdu krásnému vozu neuděláme ostudu,“ řekl před závodem při slavnostním startu na náměstí Míru ve Zlíně Ondřej Bisaha.
Velmi oblíbená soutěž nejenom mezi českými příznivci automobilových soutěží měla ve svém harmonogramu 15 rychlostních zkoušek a hned na úvod si posádky vystřihly městskou superspeciálku s bouřlivou diváckou kulisou v centru Zlína. Tuto zkoušku zajeli Ondra s Petrem v osmnáctém nejrychlejším čase. Sobotní etapa dále pokračovala čtyřmi měřenými úseky, vždy po dvou průjezdech. Ondrovi se podařil zejména druhý průjezd erzetou Březová, kde dosáhl na jedenáctý nejrychlejší čas. Po absolvování všech osmi sobotních rychlostních zkoušek figurovala dvojice Bisaha – Těšínský na průběžné 19. příčce a toto umístění drželi kluci i v klasifikaci vozů specifikace R5. Závěrečná etapa se jela na třech úsecích opět se dvěma průjezdy. Nedělní rychlostní zkoušky poznamenalo několik havárií předních posádek. Tato etapa vyšla posádce hyundaie mnohem lépe, kdy Ondra s Petrem zaznamenali v první sekci dvakrát 15. nejrychlejší čas a na RZ Kašava dvanáctý čas. Také druhý průjezd RZ Maják posádce vyšel a výsledkem byl jedenáctý čas. Petr s Ondrou se podruhé svezli ještě na Pindule, ale poslední zkouška rally pro ně byla zrušena po havárii před nimi startující posádky. Na cílovou rampu dojela dvojice Ondřej Bisaha – Petr Těšínský jako desátá nejrychlejší a v klasifikaci MČR pak brala body za sedmou příčku. Desátí byli kluci rovněž v hodnocení třídy RC2. „Barum rally byla jako vždy velice těžká, jak pro samotné posádky, tak i pro techniku. Je až nepochopitelné, jak daleko postoupily ve vývoji závodní vozy a co dokážou dělat a jak se chovají na rozbitých cestách rychlostních zkoušek. Právě v těchto místech vidím aktuálně limity s naším "Dragonem i20",“ uvedl v cíli Ondřej Bisaha. „Premiéra Hyundai Lenner Sport týmu dopadla výborně. I přes spoustu různých problémů během závodu, které prakticky pravidelně doprovázejí první starty nových vozů, jsme dokázali mít v závodě dobré tempo, které jsme navíc stupňovali až na cílovou rampu. Trpěli jsme na startovní pozici, kdy před námi jelo šedesát aut a erzety byly tudíž už lehce znečištěné a mnohem pomalejší, ale s tím jsme do toho šli. Třídenní závod jsme nakonec dokončili na 10. příčce absolutní klasifikace a 7. místě v hodnocení mezi českými jezdci. Velice mne těšilo, že po každém zastavení v servise jsme dokázali vždy o trošku více zrychlit a naše práce byla po této stránce úspěšná. Nyní nás čeká spousta práce na hyundai. Vůz je potřeba důkladně zkontrolovat po náročném závodě a připravit jej pro představení na motoristické akci v Praze na náplavce, kde bude Hyundai i20 R5 NG poslední víkend v srpnu. Všechny Vás tímto na tuto motoristickou akci zvu. Můžeme tam pokecat a vezměte i děti. Posadíme je do závodničky :-))), ať se i naši „junioři“ na chvíli stanou závodníky. Odsud se naše nová i20 přesune na čtrnáct dní do nákupního centra Arkáda. Následně už budou probíhat přípravy a testy na poslední sprint domácího mistrovství Rally Vsetín, kde chceme startovat. Chtěl bych velice poděkovat všem partnerům, především dealerskému zastoupení a odborníkům na sportovní divizi N Hyundai firmě Lenner motors, dále Hyundai Motor Czech, olejářům Shell, pitíčkáŕům Capri - Sun - je to mňam mňam :-). Dále pak chci poděkovat společnosti Top Natur, která pro tým připravuje zdravé papání, fittness centru Vitasana ve Zlíně a nejlepšímu trenérovi Leo Pavlíkovi za celoroční promyšlenou fyzickou i mentální přípravu. Nejmodernějšímu fitku v Praze Hammer Strenght, dále značce FORCE, společnosti KCK cyklosport za týmové oblečení a merch. Společnosti Lazer Lamps za jejich světla, která udělají z noci den. Děkujeme všem dalším obchodním partnerům a fandům, kteří nám drželi palce na zlínských rychlostních zkouškách,“ doplnil Ondřej Bisaha nejbližší plán a zároveň poděkoval partnerům.
„Naše zadání pro Ondru znělo hlavně dojet do cíle a nasbírat co nejvíce dat pro další nastavení auta. Ale to by nebyl Ondra a nesměl by pocházet ze Zlínska, aby nás poslechl a nedal do závodu maximum. Musím přiznat, že krásné desáté místo, na kterém se umístil, mě také velice potěšilo, a to hlavně proto, že znám všechny ty problémy vozu, které ho během závodu provázely, a nebylo jich zrovna málo! Věřím, že i v dalších závodech nám půjde štěstíčko naproti a budeme tak moci hrdě reprezentovat značku Hyundai v odvětví motorsportu,“ uvedl na adresu Ondřeje Bisahy jeden z těch, co měl lví podíl na jeho startu na Barumce, pan Jiří Lenner.
Pro úplnost tedy už pouze zbývá termín vsetínského sprintu, který je 25. - 26. 10. 2019.