Mistrovství světa by se tak mohlo vrátit do zlaté éry rally, kdy délka jedné soutěže bývala i přes 600 km a trvala klidně pět dní. V sedmdesátých a osmdesátých letech nebylo výjimkou ani třicet a více RZ. A právě v podobném duchu by chtěli argentinští pořadatelé svoji soutěž oživit. A u Jeana Todta, prezidenta FIA, se setkali s pozitivním ohlasem. Jemu se líbí, že by soutěže byly opravdovou prověrkou nejen výdrže materiálu, ale i lidských sil.
Již příští rok by tak soutěž v Argentině mohla čítat 500 ostrých kilometrů, které by byly rozloženy do šesti dnů. Pořadaté jsou také hrdi na to, že by takto mohli uspořádat jakýsi "malý Dakar". Soutěž by ale nepořádali sami, některé vložky by se jeli i v Uruguayi a v Brazílii.
"Potvrzené to ale nebude dříve, než v listopadu. Do té doby se ještě může stát spousta věci," řekl ředitel soutěže David Eli serveru Maxrally. "Máme ale šanci vytvořit něco velmi zajímavého."
Takovýto podnik by byl jednoznačně velkým oživením šampionátu. Na druhou stranu třeba Rally Safari, která byla jako poslení v mistrovství světa podobným "dobrodružstvím", musela v kalendáři WRC skončit. Důvodem byly samozřejmě vysoké náklady.
A právě proto se taková soutěž mezi týmy setkává se smíšeným hodnocením. Před vysokými náklady varoval například Malcolm Wilson, když poukázal, že zejména soukromé týmy by na takový podnik nemusely mít dostatek financí.
Zdroj: MaxRally