Od minulého podzimu pracoval Prodrive na B verzi svého Mini John Cooper Works WRC. Technici zpracovávali všechna data, která posbírali během startů vozů v továrním týmu i v soukromých týmech, aby našli slabiny stále ještě nového vozu a odstranili je.
Jedním z hlavních bodů, který byl zapotřebí vylepšit na verzi "01B", byl motor. Technikům se podařilo jeho maximální výkon vylepšit o 3 %. Kvůli tomu je na voze také nový systém sání a restriktor. Chlazení pohonné jednotky je nově optimalizováno, stará se o něj elektrická vodní pumpa. Díky tomu se Prodrive může vrátit k menšímu klínovému řemenu, který se dá v případě problému rychleji vyměnit. Přepracovaná je také řídící jednotka. Nová je i elektornika motoru.
Ve spolupráci s firmou Öhlins byly zlepšeny tlumiče, které by měly hlavně na šotolině zajistit lepší stabilitu a trakci. Speciálně pro extrémně rozbité cesty Řecké rally tým vyvíjí odolnější podvozek a pružiny. V Mini jsou nově také Lithium-Iontové baterie, které znamenají úsporu 7 kilogramů. Navíc při selhání alternátoru umožní vozu pokračovat dalších 20km do servisu. Doposud mohli jezdci při podobném problému ujet pouhé 2 kilometry. Celkově by měl Prodrive uspořit 10 kilo.
Šotolina byla povrchem, který Mini zatím seděl nejméně
K celkové úspoře také určitě přispěje odlehčené zadní přítlačné křídlo. To je nově z uhlíkových vláken. Mini má menší nevyhodu oproti Fordu a Citroënu v tom, že je robustnější. To se odráží ve větším odporu, takže technici pracovali na aerodynamice (na předním nárazníku, viz níže).
Jediným okem postřehnutelným rozdílem ve srovnání s aktuální verzí bude přepracovaný přední nárazník. Nová verze pomůže chlazení a také aerodynamice. Prodrive tvrdí, že teď bude moci být auto na šotolinových soutěžích mnohem níže (blíže povrchu) a nový nárazník zredukuje proudění pod autem. Mini přitom vloni ve Finsku právě s tímto mělo problémy, když musely nakonec obě posádky odstoupit proto, že se do motoru dostaly nečistoty - to by se již nemělo opakovat.
Dani Sordo a Kris Meeke již mohli evoluci na jihu Španělska testovat a byli podle očekávání s vylepšeními spokojeni (o testu čtěte zde). "Oba si pochvalovali lepší výkon motoru a také lepší ovládání a chování vozu. Je to velmi podstatný krok vpřed pro vůz Mini. Naši inženýři ale nepřestávají pracovat na vylepšeních, která nasadíme na konci tohoto roku," říká Dave Wilcok, týmový šéf.