Hyundai promluvil o testech, jak se mu zatím daří?

iM2, 5. září 2013, 21:23 Google+

Hyundai Motorsport promluvil o 10 denních testech ve Francii a ve Finsku. Zatímco ve Francii na asfaltu testovali Bryan Bouffier i Juho Hänninen, ve Finsku jezdil pouze Fin. Soudě podle twitteru Chrise Atkinsona, původně měl ve Finsku jezdit i on, avšak nakonec z testu sešlo a na svoji šanci si musí ještě počkat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i20 WRC

Hyundai i20 WRC | foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)

Sdílejte článek

Novou i20 WRC začal tým testovat na asfaltu, v departmentu Vosges ve Francii v termínu 12. - 16. srpna. "Bylo to poprvé, co jsme s i20 WRC ve specifikaci 2014 testovali na asfaltu. Záměrně jsme si stanovili velmi nabitý testovací program, jehož cílem bylo nalezení základního nastavení pro tento povrch. Odjeli jsme velký počet kilometrů bez větších problémů.

Od Juhy i Bryana jsme získali cennou zpětnou vazbu, ta nám umožňuje soustředit se na finální vylaďování konkrétních částí auta. Celkově to byl velmi pozitivní asfaltový debut," říká k prvnímu ze dvou velkých testů Michel Nandan, šéf týmu. "Myslím, že nám tento test dal opravdu dobrý základ pro budoucí rozvoj. Charakter tratí v departmentu Vosges nám umožňoval použít několik klíčových komponent a rozpoznali jsme charakteristiky i20 WRC na asfaltu.

S chováním auta v rychlých pasážích, navíc když trať byla uskákaná, jsem byl velmi spokojený. Pochopitelně že budeme pokračovat v práci na určitých věcech, ale celkově nebylo obtížné najít správné nastavení a s autem se jezdilo snadlo," charakterizuje test Bryan Bouffier, testovací jezdec. 

Ve Finsku tým Hyundai jezdil minulý týden a záměrně si vybral cesty s mnoha skoky. Za volantem byl Juho Hänninen a podle Nandana jezdil tým s rozdílným vozem, a to nejen díky šotolinovému nastavení (ve skutečnosti tým změnil přední i zadní nárazník a také použil nové zadní křídlo, odlišné od původní, na asfaltu použité verze ala Ford nebo VW, ve Finsku bylo na zádi i20 WRC křídlo ala DS3 WRC).

"Ve Finsku jsme použili evoluci vozu 2014, auto bylo jiné od toho z Francie. Během testu jsme změnili některé tvary karoserie - pracovali jsme s aerodynamikou. i20 WRC byla osazena novým aerodynamických balíčkem a snažili jsme se najít správné vyvážení. Chtěli jsme zjistit, jestli auto i ve vysokých rychlostech funguje, jak chceme. Také jsme poprvé zkoušely skoky, které kladou na vůz velké nároky.

Auto během skoků může létat velkou rychlostí, a tak je velmi důležité studovat, jak se chová. Musíte se podívat na všechny díly i během přistání. Zkoušeli jsme různé verze zavěšení a také tlumičů s ohledem na soutěž v příštím roce. Na každý test přivezeme něco nového, to vyžaduje odvedení velkého množství práce přímo v továrně, ne jen na testovací trati," vyjadřuje se k šotolinovým testům Nandan.

"Během prvního ježdění jsem byl pozitivně překvapen chováním i20 WRC. Když dojedete poprvé do Finska, tak nikdy nevíte, co očekávat. Občas je to těžké a na podvozku musíte obvykle odvést hodně práce. Tentokrát to ale bylo od prvního dne dobré a mohli jsme dělat jen malé změny. Auto reagovalo na všechny změny, které jsme během těch pěti dnů provedli. Hned od začátku jsem cítil, že mohu autu věřit. Má důvěra navíc rostla ze dne na den," zakončil povídání členů Hyundaie Juho Hänninen.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai promluvil o testech, jak se mu zatím daří?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola

O logistice týmu Volkswagen nejen mezi evropskými soutěžemi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud