Návrat Mikko Hirvonena do M-Sportu ukončil technický problém. Těžké a měnící se podmínky v úvodní soutěži roku nebyly zrovna vhodné předpoklady pro zvyknutí si na aktuální Fiestu RS WRC. Fin se snažil využít všech svých zkušeností, avšak těsně před cílem jej vyřadil problém s alternátorem. Mikko dokonce odstranil přední sklo, protože mu stěrače nefungovaly (odebíraly by elektrickou energii), ale ani to nestačilo.
"Byl to frustrující víkend, od začátku jsme se snažili zvyknout si na Fiestu RS WRC. Pak jsme ale zrychlili. Je opravdu škoda, že to tak muselo skončit," říká vítěz Monte Carla z roku 2010 (jelo se v rámci IRC). Už ve čtvrtek přitom Mikko netrefil pneumatiky a na sněhu musel jet na slickách. Odpoledně nazul už zimní gumy a ze 13. místa pokročil na 8.
"Ve čtvrtek odpoledne jsem se už cítil lépe, ale za těchto podmínek jsme netestovali. Těžko se mi hledala důvěra [v auto]. Ale zlepšilo se to, což je dobré znamení." V pátek pokračovalo zvykání si na Ford, pneumatiky opět nebyly uplně optimální a nastavení pro mokrý asfalt bylo spíše kompromisem: "Bylo to těžké, na tomto autě a jeho nastavení je tolik věcí, které na asfaltu musíte znát.
V roce 2010 Mikko Hirvonen zajistil vítězný debut Fordu Fiesta S2000 na Rally Monte Carlo
Po více kilometrech už lépe chápu, co musím změnit, aby se mi s vozem jelo lépe. Ale nebylo to těžké, protože jízda byla ovlivněna volbou pneumatik." Ve třetí etapě postoupil Mikko před kolegu Evanse, ale pak začala stávkovat elektronika.
33 letý jezdec se pokusil pomalým tempem dojet do cíle, ale na trati zůstal stát: "Teď už se koncentruji na další soutěž. Švédskou rally si vždy užívám. Snad se nám tam podaří prokázat náš potenciál."