Až doposud zatím Peugeot 208 T16 mateřské značce moc potěšení nepřínáší. Neustálé technické problémy brání týmu zajíždět dobré výsledky v ERC, přitom při nasazení vozu se do něj vkládaly velké ambice.
Teď se Francouzi snaží díky homologaci nové převodovky udělat krok vpřed. "Nový kryt by měl zlepšit výdrž celé převodovky," říká Bruno Famin, šéf sportovních záležitostí u Peugeotu. Zároveň však odmítá vývoj nové pohonné jednotky: "S naší pohonnou jednotkou jsme spokojeni. Zrovna jsme zakončili čtyřdenní test bez jediného technického problému."
Podle něj mají současné problémy kořeny v nedostatečné přípravě na soutěže ERC, které tým Sainteloc-Racing (ne)odvedl: "Problém není v designu," zdůraznil Francouz. Je možné, že něco pravdy na tom je, protože v Itálii 'starý mistr' Paolo Andreucci s vozem 208 T16 dokáže vyhrávat. Samotnému nasazení však předcházel velký testovací program a precizní příprava.