Štěstěna v pátek nestála ani při dvojici René Dohnal – Roman Švec. Ve druhém kole zlínské rychlostní zkoušky na Peugeotu 208 Rally4 praskla poloosa a z Reného a Romana se stali diváci na autobusovém nádraží. Mechanici v servise poloosu vyměnili a kluci se i přes prvotní zklamání rozhodli v sobotu do závodu opět nastoupit. Penalizace za nedokončenou městskou RZ byla 5 minut, proto René s Romanem už nedoufali v dobrý výsledek a jízdu v domácím prostředí si chtěli užít. „V páteční speciálce ve Zlíně nám na rovném úseku končící hrbem praskla levá přední poloosa. Navíc v místě, kde to nikdy nikdo neviděl. Nešlo této situaci nijak předejít, nic udělat jinak a tak jsme se stali pouze diváky ve skvostně naplněném autobusáku. V sobotu jsme jsme do toho šli s klidem a cílem se hezky svézt. Pobavit sebe a nic autu neprovést, protože by to bylo krajně zbytečné. První část sobotní etapy jsme špatně zvolili pneumatiky. Čekali jsme suchou Březovou (tak se i stalo) a vlhký/mokrý Semetín. Ten byl pro nás nakonec zrušen kvůli havárii Domči Stříteského, která mě velmi mrzela a věřím, že se z toho Dominik rychle oklepe. Další průběh soutěže poznamenal incident v cíli RZ4, kde nám velmi agresivní zahraniční FIA delegát bez možnosti vyřešení problému vytrhnul (zlomil) držák kamery a zabavil včetně kamery s tím, že ji dostaneme v následném servise. Umístění kamery bylo možná 5cm za pozici kde měla být, ale po slušném napomenutí bychom to na přejezdu napravili, aby měli pánové radost. Toto mě osobně dost rozhodilo, protože jsem na onboard záběry pedant. V dalším průběhu sekce jsme po couvání na Pinduli obuli ideálně na následující dvě zkoušky a zajeli parádní časy. Noční sekce proběhla bez problémů a zvládli jsme etapu dokončit. Neděle slibovala déšť, poté přeháňky a nakonec se odjela za sucha. Časy jsme zajížděli konečně takové jaké jsme si představovali a drželi se evropské špičky 2WD. Nejvíce jsme se těšili na domácí Májovou, která končí asi 5km od mého bydliště. Bohužel v prostřední části za Držkovou nám přestal fungovat odpojovač řazení a já musel asi 15km řadit nahoru se spojkou. To nás stálo opravdu hodně času. Závěrečnou sekci jsme zajeli velmi dobře a těšili se na závěrečný průjezd Májové. Ta byla bohužel po havárii Erika Caise zrušena. Jeho odstoupení jsem hodně těžce nesl, protože předvedl úžasný vyrovnaný výkon a malá chybička všechno zhatila. Já bych chtěl poděkovat rodině, sponzorům a celému týmu za skvěle odvedenou práci. Zároveň gratuluji Honzovi Dohnalovi k zisku titulu mezi 2WD, jelikož výsledkem na Barumce jsme přišli o naději ještě o první místo bojovat,“ popsal v cíli René Dohnal. Posádka Peugeotu 208 Rally 4 náročnou Barum Rally dokončila a v cíli jí patří 3. místo v Peugeot cupu, 9. místo v kategorii RC4 a 21. příčka v hodnocení MČR.
Potřetí do Škody Fabie R5 usedl Pavel Mika se spolujezdcem Radimem Strnadem. Pavel s Radimem zvládli všechny nástrahy tratě a závod dokončili na 18. místě v hodnocení MČR, 12. místě ve třídě 2 a 22. pozici v kategorii RC2. Jak hodnotí domácí nejpopulárnější závod spolujezdec Radim Strnad? „Nekladli jsme si žádný cíl v umístění na Barum rally. Celkový harmonogram byl dost náročný a v zásadě jsme se po nevydařeném Fulneku pěkně svezli až na středečním testu. Z důvodu nepřízně počasí jsme nejeli shakedown, mechanici byli rádi že nemuseli absolvovat tradiční odbahnění a vysušení auta. Páteční městská RZ jako vždy plná diváckého náboje a to nás bavilo. Nicméně vinou studených pneu jsme vyrobili lehkou chybku, ale soutěž byla ještě dlouhá. Sobotních 16 hodin v závodním autě je opravdu solidní sportovní výkon. Vše začalo na Březové, kde nám bezpečnostní systém nahlásil ihned po startu blížící se nehodu. Dal jsem tedy pokyn pilotovi ke zvolnění než dojedeme k hlášené nehodě, ovšem ani po kilometru jízdy kolem dostihové dráhy a „černé díry“ nic nebylo. Zvláště jsem si prohlížel slušovický rybníček, protože se snažíme chovat zodpovědně. V cíli jsem nahlásil časovou ztrátu, nicméně po několika apelech na ředitelství nám byl uznána ztráta pouhých 15 vteřin. Sluší se dodat, že hlášení do našeho vozu odeslala GPS jednotka před námi startujícího vozu, která špatně vyhodnotila zatřesení auta po rozbité cestě. To jsou poměrně nešťastné začátky jinak tradičního závodu, těžko se hledá motivace jakkoli riskovat. Sjízdnost RZ Pindula už byla mimo naši ochotu devastovat krásné auto, takže ano, „prodali“ jsme tuto legendární RZ. Neděle byla ve znamení krásné Májové, zrádná zkouška s měnícím se rytmem. Osobně ji mám velmi rád, ale i letos ukázala svoji sílu. S velkým respektem gratuluji všem posádkám, které dojeli tuto soutěž. Umístění na předních příčkách je úžasným výkonem, zvlášť při pohledu na narůstající ztráty ve výsledcích. Jsem rád, že jsme se mohli účastnit tohoto výročního podniku s krásnou technikou Škoda Fabia R5. Užili jsme si ji v duchu sportu a vidiny nedělního cíle ve Zlíně. Děkujeme Minařík Racing za poskytnutí servisního zázemí a Vlastimilu Dědicovi jun. s mechaniky za perfektní přípravu auta,“ uvedl Radim Strnad.
Po téměř roční pauze, kdy jsme Jaromíra Tarabuse na rychlostních zkouškách za volantem nepotkávali se do závodního vozu vrátil. Návrat to nebyl asi takový, jako většina fanoušků očekávala. S dvoukolkou Jaromír startoval naposledy v roce 2011. Při letošní Barum Czech Rally Zlín Jaromír Tarabus společně s Danielem Trunkátem usedli do vozu Peugeot 208 Rally4. A všem ukázal, že závodit nezapomněl a je jedno, jestli jede ve dvoukolce nebo čtyřkolce, pokaždé se pere o vteřiny jako lev. „Předem bych chtěl poděkovat hlavně Danovi, že do toho se mnou i se slabším vozem šel. Společnosti ČSOB Pojišťovna, Minařík Racing v čele s Lubou Minaříkem, který nám pomohl sehnat auto a pod jeho stájí jsme mohli závod absolvovat. A hlavně také organizátorům za skvěle připravenou soutěž. Například Pindula nebyla tak rozbitá, jak někteří říkali. Alespoň já jsem si tam nevšiml nějaké díry, která by ničila zavěšení. Ano, bylo tam hodně bláta a byla to asi nejobtížnější Pindula, co jsem kdy jel. Ale snad by jsme nechtěli po pořadatelích, kteří tam vyházeli tuny asfaltu, aby nám to ještě celé odbahnili. Nehledě na to, že třetinu bláta jsme si tam vytahali zkracováním zatáček sami. Potom bych snad jedině těm, co to tak moc vadilo, doporučil změnu disciplíny. To platí i pro ty, co chtěli rušit zkoušky kvůli tomu, že tam někde uprostřed prší. Anebo, že jim na startu zchladly gumy. Za nimi bylo hodně posádek, co by i přes to rády závodily. Co se týče samotného závodu: Auto jsme si poprvé vyzkoušeli ve středu na oficiálním testu. Po asi 20 km jsme vůbec netušili naši rychlost, tak jsme se ještě rozhodli pro dva průjezdy shakedownu.
Od startu jsme měli skvělou rychlost a sváděli jsme boje o nejvyšší příčky mezi vozy 2WD, zejména se sympatickým Marianem Grieblem. Sobota proběhla až na druhý průjezd Pinduly bez sebemenších problémů. Krátce po startu jsme měli defekt a ten jsme museli měnit. Nic jsme netrefili ale nejspíše guma nevydržela při jednom z obrovských a víceméně povinných katů. Ve tmě nás to ale bohužel stálo hodně času a my jsme se propadli dozadu. V neděli jsme se snažili dohnat ztrátu, ale po zrušení závěrečné RZ jsme přišli o možnost posunout se o něco výše. Mrzelo mě to o to víc, když jsem poté slyšel, že byla zrušena celkem zbytečně. Erikovi fandíme a to co s Jindřiškou předváděli byla nádhera. Víme s Danem, jaké to je havarovat ze třetího místa absolutně, nebo ze druhého spadnout do příkopy. Samozřejmě z prvního a ještě před Honzou Kopeckým to bolí o to víc. Zatím, co nám se to stalo v mých 37 a 39 letech, tak Erik je ještě mladý a určitě bude mít ještě hodně šancí,“ řekl Jaromír Tarabus. Tarabus s Trunkátem i přes defekt na RZ9 dojeli do cíle na skvělém 30. místě absolutního pořadí. V rámci MČR kluci obsadili 13. příčku a ve třídě 5 dojeli druzí.
Pátým reprezentantem slušovického týmu byl František Andrys s Renaultem Clio Sport. Stejně jako na Kopné Františkovi rozpis četl Martin Zigler. Posádka s modrým Cliem start na Barumce neplánovala, o to větší radost byla, když kluci závod dokončili až na cílovou rampu bez jakéhokoliv problému. „V plánu na letošní rok byla Kopná a Vyškov, jenže kluci mechanici mě provokovali až z toho byl start na Bohemce. Tím jsem si splnil můj velký sen. Ale největší sen, startovat na Barum rally nebyl vůbec v plánu. V roce 2018 se mi to málem povedlo, když jsem měl jet s Davidem Suchařípou, ale dopadlo to tak, že jsem pří seznamovacích jízdách skončil v nemocnici. Letos mne Luboš trochu pošťuchoval, že je 50. výročí, že bych měl jet. Tak se to vše semlelo, že jsem stál na mém prvním startu Barumky. Atmosféra opravdu neskutečná, noční městská RZ byla super a hodně mě bavila. S Martinem Ziglerem jsme si ji užívali. V sobotu už šlo do tuhého. Rychlostky byly opravdu těžké a naši soupeři postupně odpadali a nám se podařilo dobře zajet Slušovice a Pindulu, která byla opravdu hodně rozbitá a uklouzaná. Škoda zrušených erzet a dlouhého čekání, kdy se rozhodovalo jestli se pojede nebo ne. Náš cíl byl závod dojet a na výsledek jsme se nesoustředili, bylo to pro mě vše nové a noční RZ jsem jel jen jako spolujezdec. Druhé místo ve třídě na tak těžké soutěži jsem nečekal a vůbec ne po krátkém výletu mimo trať. Bylo to pro mě velká zkušenost a myslím, že mne zase posunula dál. V autě panovala pohoda a Martin opět četl skvěle. Děkuji Lubošovi za příležitost startovat a mechanikům za skvěle připravené auto a skvělou náladu v servisu. Bylo to hodně náročné, ale krásné. Děkuji všem za podporu a snad příští rok zase na startu,“ uvedl František Andrys. Jak už bylo zmíněno, posádka Andrys – Zigler dokázala ve třídě 8 dojel na duhém místě.