Představujeme trať hustopečské soutěže

Tomáš Plachý, 12. června 2017, 20:34 Google+

Šest úseků, dvanáct rychlostních zkoušek. Na nich se rozhodne o letošním vítězi již XIII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2017. Ve dnech 16. – 17. června 2017 se v okolí Hustopečí uskuteční čtvrtý díl TrueCam MČR v rally, čtvrtý a pátý podnik slovenského šampionátu. A co tedy na posádky čeká?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Hustopeče (CZE)

Rally Hustopeče (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Vlastní soutěž se odjede v tradičním hustopečském formátu pátek večer – sobota. Páteční harmonogram obsahuje tři zkoušky, které se pojedou ve dvou sekcích. Soutěž odstartuje z Husovy ulice v Hustopečích v 19 hodin. První sekci startovní pole absolvuje za světla, druhou už za tmy.

Závodit se začne kousek od sídla generálního partnera soutěže, společnosti AGROTEC a.s. Prvním testem budeRZ 1/4 „Kurdějov“, tentokrát ve své kratší podobě, s délkou 10,20 km. V jejím průběhu nechybí řada známých úseků, včetně průjezdu vyhlášených „kurdějovských mostků“. Ke druhému testu se posádky přesunou do Šitbořic. Druhý páteční test „Šitbořice“ (RZ 2/5), s délkou 8,89 km, se do harmonogramu AGROTEC PETRONAS Syntium rally vrací po čtyřech letech. Naposledy se odjel v roce 2013, v obou průjezdech tehdy zvítězili Václav Pech s Petrem Uhlem, s vozem Mini JCW S2000. Druhá příčka patřila Janu Kopeckému s Pavlem Dreslerem, kteří se nakonec stali vítězi soutěže. Na Pecha měli v cíli k dobru jen 2,2 vteřiny. Třetím testem první etapy bude RZ 3/6 „Boleradice – Bořetice“. Kilometráž 13,43 z ní dělá nejdelší zkoušky úvodního dne hustopečské rally.

Byli jsme si vědomi častých stížností posádek na obtíže s prachem v nočních průjezdech. Proto je tentokrát v pátečním itineráři šotoliny minimum. A pokud je, jedná se o zcela otevřené pasáže, kde by se prach neměl příliš držet. Úvodní šotolinový úsek soutěže najdou fanoušci v samotném závěru RZ Kurdějov. Na Šitbořicích se soutěžící budou potýkat spíše jen se zaprášenými cestami než s klasickou hustopečskou šotolinou. Poslední pasáží na nezpevněném povrchu bude úsek za známou lesní pasáží testu Boleradice – Bořetice. Ten však letos před rozhlednou na Kraví hoře zatáčí doleva...,“ naznačuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.

A tak, o co méně bude šotolinových pasáží v pátek, o to více jich bude v sobotní části závodu. Nenajdete ji však na hustopečské klasice, okruhu Starovice (RZ 8/11). Jeho délka 11,82 km bude výrazně kratší než v minulých letech, neboť posádky v podstatě absolvují pouze jeden celý okruh a následný výjezd do cíle. Ale už úvodní testRZ 7/10 Velké Pavlovice – Němčičky (8,46 km) nabídne překrásné šotolinové pasáže zakončené dlouhým sjezdem na uklouzaném povrchu a s následným odbočením vpravo na asfalt. Za vrchol soutěže je pořadatelským týmem považován závěrečný test RZ 9/12 Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice. Nejenže se bude s délkou 22,50 km jednat o nejdelší vložku letošního ročníku, ale nabídne také největší porci šotoliny.

„Starovice a test v těsné blízkosti Velkých Pavlovic není třeba fanouškům zásadně představovat. Kdo do Hustopečí jezdí, určitě ví, kam na tyto zkoušky zavítat. A pokud bude někdo nováčkem, dostatek informací ke sledování soutěže najde v našem programu a diváckém průvodci. Bojanovický test má naopak řadu novinek. Od úvodní pasáže, objíždějící Horní Bojanovice, se následně napojí na známý úsek, který nabídne další porci šotoliny v lesním úseku. Další nezpevněný povrch čeká na posádky po těžkém sjezdu do obce Diváky. Zde se mohou fanoušci po letech těšit na objezd ostrůvku v křižovatce, odkud se závodní vozy vydají rychlejší pasáží směrem na Nikolčice. Po průjezdu obcí čeká na posádky další porce šotoliny, po které posádky odbočí vlevo a po chvíli na asfaltu a náročném sjezdu se budou moci opět vyřádit na pasážích, které za jejich vozy opět zvíří mračna prachu. Ani potom nebudou mít posádky vyhráno. Erzeta sice bude pokračovat na asfaltu, následovat bude další náročný sjezd, který přivede posádky až na dálniční viadukt, za kterým bude zkouška končit. A pokud se posádky dočkají cíle v obou průjezdech, do cíle to už budou mít jen pár přejezdových kilometrů,“ vypočítává Rudolf Kouřil.

Všechny dostupné informace k soutěži jsou zveřejněny na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče. V Hustopečích bude k dispozici i oficiální program. Aktuální odkaz na diváckého průvodce.

Upozornění pro diváky:

Vážení diváci a fanoušci rallysportu, aktuálně vám přinášíme nemilou informaci k místu, kde jste v minulých letech mohli sledovat průjezd závodních aut. Jedná se o pravé odbočení, které je cca 750 metrů po startu RZ 8, 11 Starovice – okruh, na vyvýšeném místě v blízkosti obcí Starovice. Bohužel nedošlo k dohodě s majitelem pozemku a z tohoto důvodu je v letošním roce na celé vyznačené místo na přiložené fotografii vstup zakázán. Pořadatelé do těchto míst nikoho nepustí. Omlouváme se za tuto situaci, ale bohužel není v našich silách to jakýmkoli způsobem změnit. Děkujeme za pochopení.

Vytisknout

Diskuze: Představujeme trať hustopečské soutěže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

RallyCup Kopřivnice - červen

Traiva RallyCup ve fotografii

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud